Neem via 321.21.21 contact op met de praktijk voor het maken van een afspraak.
Het wordt steeds drukker in de huisartsenpraktijk. Als u een afspraak wilt maken, kan het zijn, dat u pas na een of enkele dagen terecht kunt. Voelt u zich zo ziek, dat u niet zolang kunt wachten, leg dan nauwkeurig uit aan de assistente, wat er aan de hand is. Zij kan dan met de huisarts overleggen of het medisch noodzakelijk is dat u dezelfde dag nog gezien dient te worden. U kunt ook vragen of uw huisarts u terugbelt. Als het bespreken van uw klacht een of meerdere dagen kan wachten, is een afspraak verderop in de week vrijwel altijd goed in te plannen.
Voor een afspraak wordt in de huisartsenpraktijk doorgaans 10 minuten gereserveerd. De huisarts gaat ervan uit dat u dan één, hooguit twee kleine klachten ter sprake zult brengen, welke in deze tijd behandeld kunnen worden. Niet iedereen komt voor hetzelfde. Sommige klachten kunnen gemakkelijk binnen 10 minuten worden afgehandeld. Andere problemen vragen om meer tijd. Soms ook meer tijd dan de gereserveerde 10 minuten. Als er meer klachten aangedragen worden, welke veel tijd nodig hebben om te behandelen, zal de huisarts ongetwijfeld uitlopen met zijn spreekuur. Aangezien veel mensen tegenwoordig met meerdere klachten komen, is uitloop van het spreekuur vrijwel dagelijks aan de orde. De uitloop is echter zelden langer dan 30 minuten. De huisarts rekent er niet op dat meegekomen gezinsleden binnen hetzelfde contact ook nog behandeld moeten worden.
Heeft u meerdere belangrijke zaken of denkt u dat er meer tijd nodig is om uw probleem te bespreken; geef dit dan door aan de assistente en er kan een dubbele afspraak gepland worden. Houdt er wel rekening mee dat een dubbele afspraak niet altijd dezelfde dag dat u belt, gepland kan worden, aangezien er die dag meestal nog maar weinig 10-minuten-plekken open staan.
Door deze betere planning is uitloop vaker te vermijden en dat geeft minder onvrede in de wachtkamer.
Gun uzelf en de dokter de tijd en maak, als de situatie het toelaat, een dubbele afspraak wat verderop in de week of eventueel een week later. Dan is er vrijwel altijd ruimte om een dubbele afspraak in te plannen
Voor bepaalde adviezen en het bestellen van medicatie kunt u ook bij de assistente terecht.
Als u uitsluitend herhaalrecepten wilt bestellen, is dit mogelijk
- of via de herhaalreceptenlijn (telefoonlijn), waarbij u via een elektronisch menu uw bestelling kunt inspreken. Nadere uitleg hierover vindt u in een aparte rubriek op deze site.
- of natuurlijk digitaal via de beveiligde omgeving op de homepage van deze site. Ook hier is er nadere uitleg in het rolmenu van de site.