Rechts op de home-page van deze site kunt u een account aanmaken voor het bestellen van herhaalrecepten. Log in op de patientomgeving.
Ook hierbij geldt:
Medicijnen die u wel eens in het verleden gebruikt heeft (of niet continu gebruikt) en graag opnieuw voorgeschreven wilt krijgen, kunt u niet zomaar via de receptenlijn opnieuw bestellen. De lijn is ook niet bedoeld om behalve uw standaard herhaalrecept ook nog iets te bestellen voor nieuwe klachten. Daarvoor zult u toch contact moeten opnemen met de praktijk, zodat de assistente kan inschatten wat er moet gebeuren. Herhaalrecepten worden in de regel voor 3 maanden verlengd. Jaarrecepten worden verstrekt tijdens de jaarcontrole bij de begeleiding van bijvoorbeeld diabetespatienten of patienten met een hoge bloeddruk.
De groep slaapmiddelen, antidepressiva en rustgevers kunnen ook hier uitsluitend per maand besteld worden
Bestel uw medicijnen niet te laat of veel te vroeg. In de computer wordt bijgehouden hoeveel tabletten u nog heeft. Als u te vroeg besteld, zal de assistente alsnog contact met u moeten opnemen om duidelijkheid te krijgen over uw voorraad. Dit resulteert dan vaak in onnodige en praktijkbelastende telefoongesprekken. In de regel is het raadzaam om ongeveer een week voordat u door de voorraad heen bent, een bestelling te doen.
De recepten kunt 24 uur per dag / 7 dagen per week bestellen.
Recepten die op een bepaalde dag via de site bestelt, kunt u 2 werkdagen nadat u een bevestiging van de verwerking heeft ontvangen, bij de apotheek tussen 15.00 uur en 17.30 uur afhalen.
U kunt altijd uw accountgegevens wijzigen, behalve in het geval waarbij u uw E-mail-adres wilt wijzigen. Dan zult u contact moeten opnemen met de praktijk, omdat dan een nieuwe account moet worden aangemaakt en uw oude account verwijderd moet worden.
Bijkomend punt is ook dat, indien meerdere gezinsleden op een zelfde adres van de herhaalrecepten-module op deze site gebruik willen maken, zij allen een eigen e-mailadres als gebruikersnaam zullen moeten gebruiken. Soms maakt een gezin gebruik van een e-mailadres. Voor het gebruik van de herhaalrecepten op de site, zal men dan een tweede of nog meer e-mailadressen moeten aanmaken.
Bij bestellen bovenaan de home-page, krijgt U na verwerking van uw bestelling een bericht van goed- of afkeuring. Als er een (gedeeltelijke) afkeuring volgt, staat in het aan u toegezonden afkeuringsbericht een link om weer in te loggen. Nadat u bent ingelogd, kunt u de afkeuringsreden vinden, door in de betreffende receptregel op ‘bekijken’ te klikken en dan door te klikken op het woord ‘afgekeurd’.