De drukte aan de telefoon blijft gedurende de jaren gestaag oplopen. Dat heeft onder andere te maken met de toegenomen zorgvraag per patiënt.
Dat maakte het noodzakelijk te gaan zoeken naar een oplossing om de telefoondruk te gaan verminderen.
Vanaf november 2017 maakt de huisartsenpraktijk van het Medisch Centrum Groenveld gebruik van TeleQ.
TeleQ gaat u en ons helpen de lange wachttijden aan de telefoon terug te dringen. TeleQ ontvangt al het inkomend telefoonverkeer en geeft u informatie over hoe lang de wachttijd aan de telefoon is.
Maar veel belangrijker nog: U kunt er voor kiezen dat de assistente u terug gaat bellen. Zodoende hoeft u niet onnodig in de wacht te blijven staan.
Degene die als eerste belt wordt ook als eerste te woord gestaan, ongeacht of u voor de wachtrij kiest of dat u een terugbelverzoek indient.
Het kan zijn dat u even moet wennen aan de werking van het systeem. Dat is niet voor iedereen even gemakkelijk. Uiteindelijk moet het de druk op de telefoonlijnen verminderen. Wat we merken is dat de meeste mensen positief reageren op de introductie van het telefoonsysteem. Bij extreme drukte en bij minder medewerkers aan de telefoon, raakt helaas ook dit nieuwe systeem overbelast.