Het is mogelijk dat bepaalde vragen door de huisarts ook telefonisch kunnen worden afgehandeld. Op het Medisch Centrum Groenveld hanteren wij het telefonisch spreekuur (in feite een ‘terugbelspreekuur’).
De procedure is als volgt:
- Neem contact op met de praktijk via 321.21.21 als u wordt teruggebeld door de assistente, laat dan bij uw huisarts een “telefoontje” plaatsen.
- Aangezien niet alle hulpvragen telefonisch kunnen worden afgehandeld, zal de assistente informeren naar uw hulpvraag.
- Als u duidelijk aangeeft waar het omgaat, kan zij inschatten of een telefonisch consult op dat moment voor u de beste oplossing is.
- Na het plaatsen van het “telefoontje” in de agenda van de huisarts, zal deze u later op de dag trachten terug te bellen.
- De terugbeltijden variëren per huisarts.
- Geef aan de assistente uw huidige thuistelefoonnummer of uw huidige mobiele nummer door.
- Tracht uw voicemail niet onnodig aan te zetten om optimale bereikbaarheid in de loop van de dag te garanderen.
- Als de huisarts in de loop van de dag geconfronteerd wordt met spoedgevallen, kan het zijn dat hij u misschien later terugbelt, dan dat u op grond van de terugbeltijden had verwacht.
Let op: niet alle hulpvragen zijn telefonisch af te handelen. Voor heel wat klachten zal de huisarts u toch op het spreekuur moeten zien. Een diagnose is niet altijd per telefoon te stellen en een behandeling starten van een nieuwe klacht, zonder u op spreekuur gezien te hebben, kan zijn uitwerking dan missen.